Сын

Игровой процесс

Hotline Miami разделена на несколько глав, каждая из которых поделена на этапы. В начале каждой главы главный герой просыпается в своей квартире и прослушивает зашифрованные послания, присылаемые ему на автоответчик. В каждом сообщении протагониста просят проделать определённую, кажущуюся рутинной работу в указанном месте. Сообщения являются метафорой для реального задания — убить всех по упомянутому в сообщении адресу. Перед началом миссии герою предлагается надеть одну из множества звериных масок — каждая из них даёт игроку определённые особенности, облегчая или усложняя игровой процесс. На каждом этапе игроку даётся цель — почти всегда она сводится к тому, чтобы убить всех противников. Иногда в конце этапа игроку предстоит сражение с боссом или поиск необходимых для продолжения предметов. Игрок имеет доступ к широкому арсеналу холодного, метательного и огнестрельного оружия, каждое из которых в разной степени подходит для различных стилей прохождения. При этом главный герой, как и его враги, умирает с одного удара, и любая, даже незначительная ошибка способна привести к поражению. Для облегчения игры разработчики предусмотрели возможность сразу же начать миссию с ближайшей точки сохранения, нажав на R, что позволяет путём проб и ошибок выявить наилучшую последовательность действий. В конце миссии ведётся подсчёт очков на основе того, каким образом игрок проходил миссию — в зависимости от конечного счёта игроку могут открываться новые маски и оружие.

Разработка

За несколько дней до выпуска Hotline Miami разработчики открыли в Майами телефонную линию, на которую любой желающий мог оставить собственное голосовое послание. Некоторые из этих посланий были использованы в официальном трейлере игры, созданном через несколько дней после её выхода.

В ноябре 2012 года для игры вышло дополнение, добавляющее возможность играть при помощи геймпада, а также исправляющее ошибки игры, совершенствующее графику и добавляющее дополнительную главу — ‘Highball’.

В середине декабря 2012 года Devolver Digital сообщили о продаже более 130 000 копий игры за семь недель со времени выпуска. В своём интервью для сайта Eurogamer менеджер компании Грэм Стразерс сообщил, что его «распирает от гордости» за создателей игры, Джонатана Сёдерстрёма и Денниса Уэдина, добавив, что «ему попались довольно талантливые ребята».

List of killed victims[]

This is a compiled list of how many kills The Son has performed in the series. Kills in Italics are unclear and merely up to interpretation. Kills in Bold are kills determined by the player’s choice:

  • 2 Bankers
  • Colombian Boss (Caused)
  • Colombian Henchman (Caused)
  • Blue Lips (possibly killed by either The Fans or The Son)
  • Mark
  • Corey
  • Alex
  • Ash
  • Himself (walked off his own building and fell to his death)
  • At least 129 Colombians (including Thugs — also includes 2 captive Colombians and 8 Colombians guarding the Colombian Boss)
  • 41 security guards
  • 17 dogs (2 of which are killed along with the Colombian Henchman)
  • At least 14 Russian Mobsters (8 of which he hallucinates as Demons — including Thugs)

Overall, The Son has killed 207 enemies (212 if you count Blue Lips, the 2 bankers in Blood Money and the 2 captive Colombians seen in the intro of Take Over).

Галерея

Постер в честь выхода персонажа

В баре

Второстепенные персонажи
Hotline Miami
Фракция Список
«50 благословений» Деннис • Джейк • Джонс • Директор «Phone Hom» • ОбриРихтер • Татуировщик • Чарли • Эрл
Русская мафия Иван Лебедев • Паркер • Продюсер • Телохранитель • Водитель фургона • Владелец клуба
Другие Проститутка • Человек с чемоданом • Шеф полиции • Бомж   Ричард • Расмус • Дон Жуан
Hotline Miami 2: Wrong Number
Фракция Список
«50 благословений» Байкер • Тюремный босс • Джекет • Генерал • Татуировщик   Уборщики   Менеджер
Русская мафия Отец • Иван Лебедев • Телохранитель • Петров • Голубогубый
Банда Главарь банды • Энди
Колумбийская мафия Глава колумбийской мафии • Колумбийский приспешник
Полиция Следователь • Джонсон • Шеф Полиции • Командир SWAT
Армия США Дэниелс • Барнс • Генерал • Командир отряда Дельта
Другие Рувен Бланкенфельд • Рейчел Вард • Официантка • Адвокат   Судья • Прокурор • Бомж • Бомж (Wrong Number) • Х. М. Хаммарин • Мэри • Шэрон Райт   Джимми Райт • Малыш Райт   Сестра  Ричард • Чревовещатель   Эллен • Роза Берг

Dialogue[]

Intro

Phone: This is Mary from the Daycare Center on NW 159th St. We’re having a parent-teacher meeting tonight at seven.

Jake: NW 159th St, got it! I’ll be there at seven!

Phone: …discrete. *CLICK*

Jake: Hello? … Where’d you go? … Hrmph! …

Manager: Why hello there. We’re just about to close up here… Is there anything I can help you with?

Jake: I’m a member. …

Manager: Is that so? I’m glad to hear that! Thank you for your support.

Jake: Look, I’ve got this plan. I know it sounds a little crazy… but just think about it for a little while, OK? I think I might be on to something big here.

Manager: Alright! Let’s hear this plan of yours. Just make it quick, I really need to be on my way.

Jake: Alright, so I’ve been getting these strange phone calls…

Manager: Strange phone calls? I wouldn’t know anything about that.

Jake: Look, just hear me out, OK? … Like I was saying, these phone calls are telling me to do stuff. They sound like they’re some kind of misplaced calls, but… They’re not. And if you don’t do what they say… Well, let’s say you don’t want to disobey them… They mean business, if you know what I mean.

Manager: I see. And what do you think this has to do with our organization?

Jake: I dunno. I was thinking… What if we set up a similar operation, except… Like, we go after the Russians, free America of our oppressors, y’know! I mean, you have all these members and all the resources. Many of us have military experience, we’d wipe ’em out! We could start a civil movement! Free ourselves!

Manager: I’m not sure I follow. We’re a peaceful organization… We’d never force anyone to do something they don’t want to. I’m not sure what you’re accusing us of.

Jake: Man, you’re not listening! I’m not accusing you of any-

Manager:

Jake: Oh, I get it… You’re the ones… It all makes sense now. Ha! I can’t believe I didn’t figure it out sooner! My God! And here I was thinking I had this great… Oh man!

Manager: Look here, sir. We’re closed, OK? … If you don’t mind I would really like for you to leave now.

Jake: Can’t talk about it here, eh? Gotcha! Don’t worry, I’ll keep your secret safe! You can count on me, brother! We’re both patriots, right? I’ll just go now, I have something important to do… If you know what I’m saying. Heh! …

Main Level

Manager: Oh, good. You’re alright. Look, we need to talk… There’s a safe place not far from here, how about I take you there?

Jake: Yeah, man. Lead the way! I’m here to serve. I think I can be of some real use to your organization, sir! I have to say, I’m…

Manager: We have to get out of here now. The cops will be here any minute.

Jake: Oh, you’re right about that, sir! Let’s go!

Outro (Jake Caught)

VIP Guard: He’s not going to talk, is he?

Petrov: Doesn’t seem like it. …

Petrov: Got any last words, asshole?

Outro (Level Complete)

Manager: Alright, looks like this is gonna be a long night…How about I go get us some coffee? …

Jake: Sounds good to me, sir! When you get back… I’ve got some ideas I’d like to share with you! I’ve been thinking long and hard about all this, I’m…

Manager: I’ll be right back, OK? Got a pot of coffee in the other room.

Jake: What’s with the gun, sir? Are they after us?

Manager: Just a little precaution. …

Playstyle[]

Roll Dodge

Overall, she has average aim speed and has a headbash default execution. She is extremely agile and has the ability to Roll Dodge. This allows her to roll and dive, similar to The Son’s technique Bodyguard, becoming temporally invulnerable while rolling under gunfire, avoiding melee attacks and knocking enemies back when entering a room. Unlike The Son, however, she doesn’t start with a katana at the beginning of each level she is playable in.

While rolling, she cannot attack, but can do so immediately out of the roll. There is a short delay after the roll has finished in which she cannot roll again, meaning that she cannot constantly repeat this move to achieve a continuous state of invulnerability. The roll can be extended by holding down the execution button, where instead of doing one roll, she does a total of 3, or two if you let go of the button before the second one finishes. She will, however, stop on right before her next roll if her path is blocked by a wall or otherwise, regardless if you hold down the button or not. If you roll while not moving, she will default to rolling directly to the right.

Combat dodge aside, her playstyle is similar to that of Jacket’s default playstyle (when he is wearing the Richard mask). «Fast and Flexible,» Corey’s the only one of the Fans who can freely change weapons at any point in a level.

Her dodge roll was originally coupled with the ability to pick multiple entrances to levels and enter rooms through windows. This feature was scrapped for the final game for not being fun enough. This ability is vaguely referenced during the Son’s hallucinations in Apocalypse where she uses it to attack the Son from various directions.

Tactics

Roll Dodge can be deployed in any direction and — barring the completion of the RD animation — it will last as long as the player holds the action button for it. Ground executions are mapped to the same key as RD, so «starfished» knocked-down enemies should be ignored unless they’re about to pick up a firearm — if they are about to pick up a fire arm, picking it up first and roll dodging away is preferable to the gamble of immobility. RD will roll under Thugs, but not through Thugs immediately on the other side of a door (don’t RD through «blocked» doors). RD cannot roll under Dogs. RD will not roll under shotgun blasts fired dead-on (i.e., you’re rolling directly towards the gunman), but will roll under blasts at angles. A successful RD near an alerted enemy with a Double Barrel will always render the weapon completely empty.

Enemies using automatic weapons such as Uzis, AKs, and M16s are prime targets for RD, and will afford the player a large amount of ammo if the gunman/men are knocked down or killed immediately out of RD. On Corey’s Death Wish floor, particularly Hard Mode, it’s required to do this and use the automatic fire to deal with both the mob accrued during RD and the enemies along the outer ring of the floor.

RD can be quickly deployed in the *opposite* direction as well. The first floor of Hard Mode’s Moving Up highlights a Tony-like attribute of RD where it can be employed in spooking and luring over much longer distances in cases where an advancing RD like the ones in Death Wish would be suicidal due to placement of Thugs and gunmen.

Hotline Miami 2. Wrong Number (Русская версия)

Hotline Miami 2: Wrong Number — компьютерная инди-игра в жанре 2D Top-Down action, разработанная Dennaton Games. Издателем является Devolver Digital. Действие игры будет происходить до и после событий первой части, но сюжет будет сфокусирован на событиях, произошедших после убийства Жакетом всей русской мафии по поручению загадочных сообщений на телефоне. Hotline Miami 2 будет последней игрой в серии, поскольку именно в ней завершатся все сюжетные линии. Игровой процесс будет во многом похож на первую часть, но в отличии от неё в Wrong Number появятся уровни сложности (простой, классический и сложный), которые можно открыть, пройдя уровень на оценку C+ или выше. Также в игре появится 13 управляемых персонажей. У каждого из них будет собственное видение истории, как у Жакета и Байкера в оригинальной игре. Каждый персонаж будет иметь особые способности.В Hotline Miami 2: Wrong Number вам предстоит выступить в роли сразу нескольких персонажей, каждый из которых имеет свои мотивации и принадлежит к различным фракциям. Действие игры разворачивается через несколько лет после Hotline Miami, а новые герои займутся съемками фильма, основанного на массовых расправах из первой части.Горячая линия Miami 2: Wrong Number — жестокий вывод саги о Hotline Miami, созданный на фоне эскалации насилия и возмездия за пролитую кровь в оригинальной игре. Следуйте по пути нескольких отдельных группировок — каждая со своими сомнительными методами и неопределенными мотивами — когда непредвиденные последствия пересекаются, и реальность снова возвращается в блестящий туман неона и кровопролития.Ожесточенная борьба против наказывающей оппозиции потребует интенсивного внимания, поскольку новые переменные, оружие и методы казни внедряются на протяжении всей борьбы. Позвольте поразительным цветам безошибочного визуального стиля омыться, когда вы тщательно вырубите те, которые будут стоять между вами и основным смыслом резни. Это финал, это неоспоримый конец.Ключевые особенности игрыHotline Miami 2: Wrong Number (Русская версия):- Головокружительные перестрелки в залитых неоном и кровью коридорах Майами под безумный саундтрек.- Сюрреалистичный сюжет, с которым вы познакомитесь на более чем 20 уровнях.- Сумасшедшие поединки против ужасающих боссов подпольного Майами.- Овладейте 35 видами оружия

Всё, от дробовиков и штурмовых винтовок до катаны и сточных труб, в вашем распоряжении.- Больше 1000 разных изображений для потрясающих окружений, оружия, предметов и анимаций смерти врагов сделают каждое убийство незабываемым.- Наденьте одну из 25 масок, чтобы скрыть свою личность, настроить игровой процесс по своему вкусу или устроить себе суровое испытание.- Затягивающие звуки от Sun Araw, Coconuts, M.O.O.N., Джаспера Бирна, El Huervo, Perturbator, Scattle, Элиотта Берлина и Эйрика Сурке.- Суровые достижения, которые проверят, на что вы способны, и доски почета, где вы сможете доказать, что чего-то стоите.- Безжалостные боевые действия: корректируйте боевые приемы по мере изменения повествования между фракциями и вносите уникальные вариации в привычный подход, наряду с новым оружием, движениями и атаками ближнего боя.- Захватывающий саундтрек: более сорока заглушающих треков от десятков артистов подчеркивают дикий конфликт и фокусируют внимание на широком масштабе ваших действий. Новые артисты присоединяются к возвращающимся фаворитам, таким как M | O | O | N, Perturbator, Jasper Byrne, Scattle и El Huervo для невероятной звуковой резни.- Редактор пользовательских уровней

Создавайте собственные уровни, используя персонажей, врагов, оружие и музыкальные треки из игры, и делитесь своими творениями с другими через Интернет в мастерской Steam.Минимальные системные требования игрыHotline Miami 2: Wrong Number (Русская версия):- ОС: Microsoft Windows Vista / 7 / 8- Процессор: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo or better- Оперативная память: 1 GB ОЗУ- Видеокарта: OpenGL 3.2 compatible GPU with at least 256MB of VRAM- Место на диске: 1 GB

Жанр: Экшн / АркадаЯзык интерфейса: Русский / Multi 7Полная версия (поставь и играй) v.07122017Размер: 698 МбСкачать с Облака:пароль на архив: igrozoom.ruСкачать с торрентов:

Жанр: Экшн / Шутеры

+11

Trivia[]

  • Richter is (at first optionally, later canonically) the second victim that Jacket has spared so far in the first game, the first being The Girl

    He shares with Jacket and Biker the trait of being a 50 Blessings operator who survives the events of both Hotline Miami games through to the end of the series. Biker, however, is never actually shown to die and apparently fled to the desert, which — barring military bases — is an unlikely target in a nuclear war.

    .

  • His name may be a reference to the secondary antagonist from the 1990 science fiction movie Total Recall, as Jacket has to remember who he really is and is secretly affiliated with Richter, similar to the relationship between Quaid and Richter in the film. In the movie, the transition to Mars is Richter shooting a rat with a submachine gun, and Quaid kills Richter’s girlfriend with a submachine gun later in the film.
  • Richter’s first level, First Blood, is the first 50 Blessings operation depicted in the series chronologically (April 2nd, 1989). It may in fact be their first targeted hit in 1989 Miami, making Richter the «original» masked maniac.
  • Richter is the only member of 50 Blessings to have their first and last name revealed.
  • Richter’s three unused ShotgunDead sprites show him as apparently having a full head of long red hair.
  • Richter has an unavailable animation of him turning the pump action shotgun like Manny Pardo.
  • Ironically, people who are figuratively referred to as ‘rats’ tend to be shady, disloyal, treacherous and selfish, which is contrary to Richter’s own personality, as he selflessly risks his life to protect his mother, and even apologizes to Richard (mistaking him for Jacket), for murdering The Girl. The rat mask probably more accurately parallels how Richter sees himself.
  • It’s a common saying that a rat will do anything to survive. This is likely where Richter’s choice of mask comes from.
  • Killing someone in the bathroom with a silenced Uzi is likely a reference to the death of John Travolta’s character in Pulp Fiction, Vincent. In the movie, Vincent is shot in an apartment bathroom by Butch (Bruce Willis) who uses a silenced MAC-10, a similar weapon to the Uzi.
  • Jacket knows what Richter looks like before ever seeing his face, as Jacket only first saw Richter’s face after confronting him in jail. The outro to Hot & Heavy has Richter recognize Jacket. It’s possible the two met before.
  • As a result of fan in-jokes, some fan art depicts Richter as wearing blue mittens (supposedly sewn by his mother) as opposed to the blue leather tactical gloves he canonically wears.
  • Richter, Manny Pardo and The Son are the only three characters in the game (excluding H.M. Hammarin

    Richter can fight the following factions: Mobsters, Security Guards and Prisoners.

    , who is exclusive to the level editor) that encounter more enemy factions than any other character in the game.

  • Richter has the third highest body count out of the playable characters in the series, behind The Son and Jacket.
  • Richter actually has two stun animations in Assault in Hotline Miami. If Jacket hits him the face with his fists or with a melee weapon then Richter will lie on the floor with a bloodied face and with a few teeth missing. If Jacket actually shoots him then he will sit on the floor holding the bullet wound in his arm while his face is unharmed.
  • Richter’s car, scorched as a warning for disobeying the 50 Blessings Organization.
  • Richter’ sprites found in the level editor.

1/6

Личность Джекета

Теперь же перейдём к самому сюжету и его главному герою, непосредственному в первой части и являющимся тесно связанным с сюжетами второй части. Вообще у него нет имени, как и у многих персонажей игры, но в сообществе он известен под именем “Джекет” из-за его студенческой кофты, в которой он и ходит почти всю игру.

По лору игр, Джекет – ветеран советско-американской войны, был частью специального подразделения, которое выполняло особо важные задания на территории врага. Его командир, известный как “Борода” стал для Джекета лучшим другом, во многом потому что именно Борода спас будущего мстителя в маске от смерти, и даже на гражданке Джекет и Борода остались хорошими товарищами.

“Коронная фраза” Бороды, которая отпечаталась в памяти Джекета.

Всё это можно узнать из одного из сюжетов второй части, а вот в первой части мы смотрим на мир уже глазами самого Джекета, и вот тут начинается самое интересное. Его архетип типичен – бравый вояка, ушедший в отставку и оставшийся на обочине жизни, вот только есть у него одного существенное отличие – он сумасшедший в самом буквальном смысле этого слова. Война и ранение оставило на психике бедняги неизгладимый след, а сам смысл его существования он видел отныне лишь в войне. А как мы знаем, воевал Джекет с русскими.

Именно такой человек и нужен был “Пятидесяти Благословениям”

Effect[]

In Hotline Miami, Tony gives Jacket «Fists of Fury». This means faster executions and killing blows from fists, which can also kill dogs.

In Hotline Miami 2, a damaged Tony mask returns but is limited to use by one of the Fans, who is actually named Tony. It has an exploded and bloody look. The effect of the mask is the same as in Hotline Miami, but comes with a penalty of no weapon pickups during the level it’s used in. It can be also used to execute thugs and dogs. Killing lunging dogs results in an elongated execution.

Note: Subject to Change

In the beta for Hotline Miami 2‘s Level Editor, Jacket’s Tony mask lacks faster executions, but retains the ability to use guns. Dog kills never give an elongated execution, and thugs are no longer executable.

Events of Hotline Miami 2: Wrong Number[]

The Colonel is a US Army officer commanding American Special Forces in a conventional war against the USSR in the volcanic region of Hawaii. His unit is composed of 4 men: Jacket, Beard, Daniels and Barnes. Seemingly a sentimental and unoptimistic man at heart, the war progressively takes its toll on the mental state of the Colonel, who begins drinking heavily and displaying increasingly bizarre and hallucinatory behavior, much to his own team’s worry.

On the night of March 17th, 1985, he mans an armory counter and tells Beard to choose his weapon wisely and be careful as he doesn’t want any of his men dying on him. His eyes are blinking out of sync, perhaps indicating he’s already drunk. He alludes to a shipment of bourbon he doesn’t want to drink alone. His quarters feature a US flag blanket on an army green bed, a table of radio equipment and intel sheets, and a desk featuring a bottle of alcohol, several pictures, several cigarette butts, some blueprints, and a parrot. The ground around the desk is littered with cigarette packs.

On the morning of October 25th, 1985, the Colonel has stayed in his quarters abnormally long, prompting Beard to check on him. The quarters contains a turtle corpse with several scraps of paper burning on it, and what appears to be the 50 Blessings symbol on the shell. The Colonel is again visibly drunk, and his quarters now contains a half-empty food crate and several empty bean cans on the ground, along with a frying pot on a counter. His parrot is perched on his shoulder. He informs Beard that he’s being promoted to Lt. General, but expresses disdain at the promotion as he doubts America will win the war. He comments that their next mission is a «real piece of shit» but that it should be their last. He advises Beard to stay frosty and stay alive. After the mission the Colonel is keeping the rest of the squad waiting, possibly receiving more orders.

On October 30th at 2:16 AM, the Colonel’s desk is a simple strategic table devoid of his personal possessions seen prior, and he has killed a panther, painting the future 50 Blessings symbol on the stripes of the American flag in its blood. He has also skinned the panther’s face off and carved the symbol into its forehead, wearing the face as a mask. Raising his blood soaked hands, he delivers a speech to his unit:

Do you see this? … Can you see my face? This is my true nature! You see, don’t you? This is who I am! This is who we all are. We’re animals! … There’s no denying it! A bunch of goddamn animals! They’re sending us out to slaughter or be slaughtered… And here we sit until they tell us what to do, and how to do it! No will of our own, just mindless obedience! We don’t even know why we’re fighting now, do we? All we know is that deep down, somewhere in there, we enjoy it. Destruction and violence… it’s just part of our nature.

This could be considered the foundational speech for 50 Blessings. After Beard asks if he’s okay, the panther face slides off and the Colonel awkwardly explains that he’s had too much to drink and is going to lie down. The next day, the panther corpse is cleaned up, but the 50 Blessings turtle corpse with burning papers returns by the window, which Jacket is smoking near. The Colonel is standing outside with a heavy machine gun. He tells Beard that he doesn’t feel very good today. He says he’s gotten word they’re sending the unit home tomorrow, but that the squad will be headed straight into a trap and that there’s nothing he can do about it. He fears they’ll all be going home in body bags, and that it’s been «damn good» commanding the squad. «We may not win this war, but I couldn’t be more proud of you boys,» he concludes.

On December 28th, 1991, the Colonel, now an Army General, is the ringleader in an uprising that has killed the presidents of both the United States and the USSR at the Russo-American Coalition conference. Whether or not he was physically there is vague. This incident ignites global nuclear war. It is possible that he or some of his followers survive the nuclear apocalypse, given the existence of 50 Blessings nuclear-proof bunkers, meaning they were perfectly aware of the possible consequences of their actions and had prepared for them.

Trivia[]

  • This mask is likely a reference to Tony the Tiger, the mascot for Kellogg’s Frosted Flakes. It’s also likely a reference to the movie Scarface. in which the protagonist is a Miami gangster named Tony who has an obsession with tigers.
  • In the chapter Tension, an individual in the bomb room is seen wearing this mask, suggesting he was another operator who failed his mission. He might be the tattoo artist Jake wants to get a new tattoo from in Hotline Miami 2, because the carpet at his tattoo parlor says «Tony Skate Tattoo». He also schedules Jake’s tattoo appointment for the exact date of Tension, May 5th, 1989 («Next Friday» from Hard News’ April 25th).
  • The Tony mask makes its return in Hotline Miami 2, worn by Tony (one of The Fans). It is unlikely the bloodied Tony mask is the same one used by Jacket in Hotline Miami, as Jacket’s original Tony mask can be seen at his trial at roughly the same time, meaning the Fan’s Tony mask cannot be Jacket’s.
  • Both Tony and his Bloodied form appear as masks in the game PAYDAY 2, one of the masks being Hotline Miami ownership exclusive, and the other being a Hotline Miami 2 bonus. The bloodied mask is named «Tony’s Revenge.»
  • In PAYDAY 2, the description of the mask says that Tony was an Italian-American born in the 1970’s, who was known for his brutality. That, however, doesn’t coincide with Hotline Miami 2‘s story, as it implies the original Tony would’ve been fifteen years old during his time in Hawaii.
  • The description reads «Fists of Fury», this might be a reference to the movie Fist of Fury, another possibility is a reference to the animated movie Kung Fu Panda, in which one of the characters, called Tigress, is known for her attack called «Fist of Fury.»
  • In earlier builds of Hotline Miami, Tony was the first mask.

Personality[]

«I’d ask you to spare my life, but…*cough*. You look like you’ve made up your mind…»

Richter is constantly occupied with massive stressors and worries which he generally meets with either rapid panicked action (in violent situations) or calm resignation (in situations he believes are hopeless). Richter is a jobless «loner,» with no friends or history of them. His overall behavior could be qualified as fatalist: while every action he does aims to preserve the well-being of his mother and himself, he doesn’t try to go against forces he thinks are superior to him, such as 50 Blessings, and accepts his fate in situations where he thinks he won’t be able to survive no matter what, such as when Jacket faces him in the police station, or when facing obliteration.

Richter possesses several athletic trophies and his absentee father has a darkened out room full of animal pelts and mounted heads, suggesting a history with firearms. His room’s bed is an extremely slight adjustment of the green Army bunks from Hawaii, he has an army green helmet or hat on his trophies shelf, and a green army supplies box near his bed and wears a green army sweater, all possibly indicating prior military experience. He may have kept his 50 Blessings phone tapes, possibly planning to use them in his court case before he was forced to escape prison. Notably the murders he commits are done because a perceived higher power threatened him or his mother, or his direct self-defense requires it, whereas operators like Jacket or Jake harbor a grudge against their Russian targets, although Jacket later appears to hate 50 Blessings for what they’ve done to his life and likely also doesn’t believe in the cause. This makes him one of the more sympathetic player characters in the series, but also leads him to commit some avoidable murders on 50 Blessings’ orders, which he later regrets.

Сюжет

Сюжет в Hotline Miami подан в виде «субъективного повествования», а отображение реальности меняется в зависимости от самого персонажа игры. В целом сюжет достаточно неоднозначен, а всё написанное ниже лишь попытка наиболее объективно скомпоновать его. Некоторые главы игры поданы вне хронологического порядка. Основной протагонист игры — неизвестный человек, который именуется фанатами как «Джекет» (за студенческую куртку, которую он носит на протяжении игры), либо «Ричард» (по названию первой маски), но ни один из персонажей не называет его по имени. В начале игры ему снится сон, в котором он видит трёх одетых в звериные маски незнакомцев, обсуждающих поступки Джекета и его самого. Джекет просыпается в собственной квартире 3 апреля 1989 года под звук автоответчика. На автоответчике записано сообщение, в котором его просят принять доставленную ему коробку с печеньем и «внимательно прочитать их состав». В коробке он находит звериную маску (называемую в игре как «Ричард»), а также заказ на добычу таинственного чемодана в определённом здании и убийство всех в нём присутствующих. После выполнения заказа Джекет продолжает получать сообщения и следовать даваемым указаниям. В промежутки между окончанием миссии и приездом домой он посещает гастрономы и видеосалоны — в каждом из них он находит одного и того же бородатого продавца, который дружелюбно отдаёт Джекету покупку «за счёт заведения», а также комментирует совершённые главным героем убийства, не подозревая о поступках Джекета. С каждым разом эти визиты обретают всё больше и больше странностей.

Количество жертв

Внимание! Все жертвы на данном уровне — ненастоящие, т.к. события уровня — это всего лишь ночной кошмар.

  • 30 полицейских
  • 3 инспектора
  • 1 собака
  • Чревовещатель

Итог — 35 жертв.

Сложный режим

  • 35 полицейских
  • 3 инспектора
  • 1 собака
  • Чревовещатель

Итог 40 жертв.

Уровни
Hotline Miami
Персонажи Главы
The Metro • No Talk • Overdose • Decadence • Tension • Full House • Clean Hit Neighbors • Push It • Crackdown • Hot & Heavy • Deadline • Trauma • Assault • Vengeance • ShowdownExposed (бонус) • Highball (бонус)
Safehouse • Fun & Games • Prank Call • Resolution
Hotline Miami 2: Wrong Number
Персонажи Эпизоды
• • • •
• • •
• • •
• •
• •
• •

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector